Pitagora
... E pra, gjeometria dhe arithmetika, si dhe dijet e tjera teorike dhe shkencore merren me disa gjëra (objekte studimi), ndërsa filozofia trajton të gjitha llojet e objekteve, mbasi filozofia lidhet me të gjitha objektet, në të njëjtën mënyrë si lidhet të pamit, me të gjitha pamjet dhe të dëgjuarit, me të gjitha dëgjimet. Nga të gjitha ato ç’ka ndodhin tek objektet e ndryshme, disa ndodhin në mënyrë të pashmangshme tek të gjitha objektet, disa në shumicën e tyre, dhe disa të tjera në mënyrë të veçantë tek to.
Karakteristika e filozofisë është të njohë dhe të analizojë, gjithçka që ndodh në mënyrë të pashmangshme tek të gjitha objektet, detyrë e shkencave të natyrës është të sqarojë ato ç’ka ndodhin tek shumica e objekteve, dhe ajo e secilës shkence pastaj, është të njohë dhe të analizojë, ato ç’ka ndodhin në mënyrë të veçantë në secilin prej objekteve.
Për këtë arsye, filozofia zbulon parimet e të gjitha objekteve, shkencat e natyrës zbulojnë ato të objekteve që ndodhen në natyrë, gjeometria, arithmetika dhe muzika, zbulojnë parimet e sasisë dhe të harmonisë.
Ai pra, që mund t'i analizojë dhe t'i zbërthejë, të gjitha llojet e objekteve, nën një dhe vetëm një parim dhe, që përsëri mbi bazën e këtij parimi, mund ti sintetizojë dhe ti sinharmonizojë ato, ai mua më diket se është shumë i ditur dhe i pagabushëm dhe për më tepër akoma them se ai ka gjetur kështu, një pozicion nga ku mund të shohë edhe Krijuesin dhe gjithë ç’gjenden të vendosura dhe të bashkërenduara në rregullsinë e Krijuesit....

Shënim: Në pamje jepet, Pitagora, fragment nga vepra e Rafaelit, Shkolla e Athinës - Scuola di Atene, 1509 - 11. Afresku në fjalë, konsiderohet si një nga kryeveprat e tij dhe ndodhet tek pallati Apostolik i Vatikanit.

Shqipr: Ilia V. Ballauri
Stobeu, Peri Aretis, 121.

 
Lexoni gjithashtu / More Articles :

» MZ - Mbreti i Egjiptit në dyluftim mendor me mbretin e Etiopisë. Thali dhe Vianda pozicionohen.

Në lashtësi, në kuadrin e ndërprerjes së luftës mes mbretërisë së Egjiptit dhe mbretërisë së Etiopisë, pas ezaurimit të përdorimit të të gjitha llojeve të mjeteve dhe, pas vendosjes së paktit se do të fitonte ajo mbretëri, mbreti i të cilit do të mundte me zgjuarsi, mbretin e mbretërisë tjetër, nisi pra dyluftimi mendor,...

» MZ - Filozofia e lashtë kineze: Për të varfërit edhe era bën dallim vepron e sillet e pamëshirshme.

 Dikur në Korçë kam dëgjuar një të vërtetë, sesi shumë kohë më parë, një i varfër, i pa ngrënë, tek endej rrugëve, veç të tjerash edhe prej erës së marrë i rrahur dhe i munduar, të ketë thënë:“Fry moj erë fry! Shpirtin e një fukaraj do të marrësh!”Thuhet gjithashtu se në anën tjetër të qytetit tonë, një i...

» MZ - Aforizma: Nga filozofia romake

 Lënia për një çast pezull dhe mosmarrja e vendimit, për një çështje të dhënë, është e lodhëshme dhe shqetësuese por kjo gjë, është njëkohësisht edhe burim dhe mundësi, për të vepruar me mënçuri.*Padrejtësinë e urrejnë edhe vetë të padrejtët.*Akoma edhe një qime, edhe ajo ka hijen e vet.*Ai që mbrohet edhe...

» MZ - Nga filozofia e lashtë kineze dhe japoneze:grimca.

 Në këtë botë,ajo ç'ka vyshket dhe, së jashtmi, shenja vyshkjeje nuk jep, është zemra, zemra e njeriut.*Dikur, një murg pyeti:“Ku banon mendimi?”Mësuesi i vet, iu përgjegj atij: “Mendimi banon, atje ku nuk ka banesë” “Ç’kupton me, - atje ku nuk ka banesë?- ” “Përderisa mendimi nuk banon diku, themi se banon atje ku...

» MZ - Morali - Mbi natyrën e Dashurisë, sipas Plutarkut.

 Dashuria nuk lindën papritur, nuk lindën menjëherë, siç ndodh me inatin dhe as nuk shkon shpejt, pa ç’ka se për të thonë se ka krahë.Ajo ndizet butësisht dhe pastaj nëpërmjet aftësisë shkrirëse që ka, hapën rrugën e vet të depërtimit, thellë e më thellë. Kur arrin që përfshin gjithë shpirtin ajo qëndron kështu,...

Share